Home Technosoft Support

Technosoft support

Zeker van een goede ondersteuning en altijd de laatste versies.

Dienstverlening op het gebied van helpdesk, trainingen, consultancy, ondersteuning bij uw werk en maatwerk software.

Dienstverlening op het gebied van helpdesk, trainingen, consultancy, ondersteuning bij uw werk en maatwerk software.

Support by Technosoft

Vragen en melding doe je in je eigen portal

Naar jouw Technosoft portal

Bellen kan ook: 0570 682900

Technosoft - Hans Mulder

Hans Mulder helpt je met het vinden van de juiste oplossing of product-specialist.

De Technosoft support afdeling is bereikbaar op:

maandag t/m vrijdag:  08.30-12.30 en 13.00-17.00

Altijd op de hoogte van de laatste updates?



Schrijf je hier in voor de updatemailingen en lees alles over updates, nieuwe functionaliteiten en modules.

Update mailingen geven informatie over wat er gewijzigd en vernieuwd is in onze software.

Zo ben je altijd volledig geïnformeerd over veilig, efficiënt en prettiger werken met onze software.

Technosoft - zeker in software

FAQ - Veel gestelde vragen en antwoorden

resultaten
  • Codemeter verplaatsen naar een nieuwe PC of server

    Codemeter verplaatsen naar een nieuwe PC of server

    Bij deze de instructies:
    Oude PC/Server:  
    http://lc.codemeter.com/84214/depot/index.php
    Kies verplaats. en volg de instructies, kopieer het ticketnummer dat aan het eind getoond wordt,
    je hebt het ticketnummer bij de nieuwe activatie weer nodig.

    Nieuwe PC/ Server:
    Installeer CodeMeter: https://download.technosoft.nl/download/CodeMeterRuntime.exe
    Selecteer alle opties (server en webacces)
    Activeer de licentie: http://lc.codemeter.com/84214/depot/index.php
    met het ticketnummer dat u hebt gekopieerd.
    gebruik hiervoor Chrome, Firefox of Edge Chromium
    (De link niet gebruiken in Internet Explorer of de oude Edge)
    De Installatie zal er standaard voor zorgen dat de applicatie doorgelaten wordt door de
    Windows Firewall, mocht u een andere Firewall hebben of e.e.a. handmatig willen
    aanpassen zet dan de inkomende poort 22350 t/ 22352 TCP+UDP open.

    Cliënt
    De licentie van CodeMeter wordt normaal vanzelf gevonden op een netwerk (broadcast)
    Als dit niet het geval is dan de CodeMeter licentie server op de cliënt configureren
    http://localhost:22352/configuration/server_search_list.html
    de automatic server search mag dan verwijderd worden,
    Voor CodeMeter wordt een ingestelde server opgeslagen in het Windows Register:
    Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WIBU-SYSTEMS\CodeMeter\Server\CurrentVersion\ServerSearchList
    PC: 
    Installeer de programma’s via de Technosoft Installer:
    https://download.technosoft.nl/download/technosoft_installer.msi

    Voor uitgebreide informatie betreffende CodeMeter zie onze website:
    https://www.technosoft.nl/support/codemeter

    C
  • Fout bij installeren studentenlicentie

    Fout bij installeren studentenlicentie

    Bij het activeren van een studenten licentie kan er soms een fout optreden, bijv.:

    Meestal wordt het probleem veroorzaakt door een eerdere studentenlicentie die bij het activeren niet goed is geregistreerd in ons systeem.
    Het kan zijn dat de software toch al wel werkt. Installeer de Technosoft Installer en controleer of de software werkt.
    Werkt het niet dan kan je dit oplossen door de oude licentie te verwijderen en daarna opnieuw de activatieprocedure te doorlopen:

    toets: Windows-toets+R:

    toets achter “Openen:” CMD en geef OK
    toets: C: en geef Enter
    toets: cd “\Program Files (x86)\CodeMeter\Runtime\bin” en geef Enter
    toets: cmu32 /l en geef Enter
    toets: cmu32 –delete-cmact-license –serial 130-xxxxxxxxxx en geef Enter
    Bij xxxxxxxxxx vult u het nummer in dat nog op het scherm staat.
    Probeer nu uw licentie opnieuw te activeren via http://lc.codemeter.com/84214/depot/index.php

    F
  • Hoe kan ik gebruik maken van de laatste versies van mijn AxisVM software?

    Hoe kan ik gebruik maken van de laatste versies van mijn AxisVM software?

    Start AxisVM   

    Als deze nog niet is geïnstalleerd  kunt u die hier downloaden: 

    https://download.technosoft.nl/download/axisvm17.exe 

    u beschikt dan uiteraard direct over de laatste versie. 

    Klik in het pulldown menu menu op Help  gevolgd door  Internet update van AxisVM 

    Als er een nieuwere versie beschikbaar is volgt u de instructie op het scherm. 

    U kunt AxisVM ook automatisch laten controleren of er een nieuwe versie beschikbaar is: 

    Klik in het pulldownmenu menu op: Instellingen dan Voorkeurinstellingen en dan Vernieuw 

     De volgende dialoogbox wordt getoond: 

     

    Geef de frequentie op hoe vaak er op een nieuwe versie bij het opstarten van AxisVM gecontroleerd moet worden en klik op OK. 

    U kunt ook op de knop “Internet update van AxisVM” er wordt dan direct op een nieuwe versie gecontroleerd. Volg daarna de instructie op het scherm.

    H
  • Hoe kan ik gebruik maken van de laatste versies van mijn Technosoft software?

    Hoe kan ik gebruik maken van de laatste versies van mijn Technosoft software?

    Start de Technosoft Installer  

    Als deze nog niet is geïnstalleerd  kunt u die hier downloaden: 

    https://download.technosoft.nl/download/technosoft_installer.msi 

     De Installer gaat er vanuit dat het licentieprogramma CodeMeter is geïnstalleerd (te vinden onder het tabblad “Overige software”) en dat er een geldige licentie kan worden gevonden. 

    • De Installer controleert welke versies er op uw systeem zijn geïnstalleerd.
    • De Installer controleert op de Technosoft website wat de nieuwste versies zijn.
    • De Installer toont deze informatie op het scherm en selecteert de versies al vast voor u.
    • Als u up-to-date bent blijft het scherm leeg; u kunt de Installer afsluiten.
    • Klik u op een datum achter een programma dan krijgt u een PDF te zien met de wijzigingen die in de laatste versie zijn doorgevoerd. 

    Het enige wat u hoeft te doen is op de knop “Selectie installeren” te klikken en de instructies op het scherm volgen. 

    De programma’s zijn ook te downloaden via https://www.technosoft.nl/rekensoftware/programma-links 

    H
  • Hoe zie ik of ik met de laatste uitgave van AxisVM werk?

    Hoe zie ik of ik met de laatste uitgave van AxisVM werk?

    Met welke uitgave van AxisVM u werkt, kunt u zien via “Help” => “Info over”.

    Van AxisVM komt geregeld (om de circa 4 weken) een nieuwe uitgave uit. Deze uitgave kunt u downloaden vanuit het programma zelf via “Help” => “Internet update van AxisVM”. Dit is een handmatig actie die u op elk gewenst moment kunt uitvoeren.

    U kunt het programma ook zelf geregeld laten kijken of er een nieuwe versie beschikbaar is. Ga hiervoor naar het invoerscherm “Instellingen” => “Voorkeursinstellingen” => “Vernieuw”. U kunt in dit invoerscherm opgeven hoe frequent het programma bij het opstarten moet kijken of er een nieuwe uitgave beschikbaar is.

    H
  • Installer werkt niet, rekensoftware wel.

    Installer werkt niet, rekensoftware wel.

    Toets in uw internet browser, bijv Google Crome, het volgende adres in:
    http://localhost:22350

    • Klik onderin op het oranje bolletje met de 2 witte pijltjes.
      • Naast de 127.0.0.1 komt uw licentieserver in beeld (in dit geval 192.168.85.64)
    • Klik die server aan en kies Apply.

    U heeft nu de LicentieServer in beeld.

    • De servernaam is: TSNL-TS2
      Het Ip adres is: 192.168.85.64
    • Servernaam: c:\windows\System32\drivers\etc\hosts
    • Voeg een regel toe:  IP-adres  servernaam , dus in het voorbeeld: 192.168.85.64   TSNL-TS2
      • Sla het bestand op. N.B. U heeft daar Administrator rechten voor nodig.
    • Kunt u het bestand niet in dezelfde map opslaan, kies dan een andere map bijv desktop en
      • Kopieer daarna het bestand hosts van desktop naar c:\windows\System32\drivers\etc\

    → Start de Technosoft Installer.

    I
  • Licentie is of gaat verlopen. Wat nu?

    Licentie is of gaat verlopen. Wat nu?

    Probleem: 
    U krijgt een melding dat er geen (Wibu) licentie kan worden gevonden bij het starten van de rekensoftware, dat deze gaat verlopen of er volgt een melding “Problem with license and/or maintenance”. 

    Oplossing: 
    De kans is groot dat uw (bedrijfs-)licentie is/gaat verlopen, deze moet nl. jaarlijks een keer verlengd worden.  De licentie kan door uzelf of uw systeembeheerder verlengd worden.
    N.B. De datum waarop een licentie verloopt is niet gekoppeld aan de factureringsdatum van het softwareonderhoud. 

    Zie voor de oplossing onze pagina over de licenties: 
    https://www.technosoft.nl/support/licenties
    De licentie verlengen moet altijd gebeuren of de pc of server waar de licentie op is geïnstalleerd.
    Bij de meeste bedrijven zal dit dus nooit op de pc van de gebruiker die de melding krijgt zijn, geef dit dan door aan uw systeembeheerder.
    N.B. de licentie updaten gaat via een link naar onze  licentieserver op internet. U kunt de licentie niet verlengen via de “Licentie Update” knop in het zgn. CodeMeter Control Center.
      

    Voor studenten geldt: 
    Studenten/docenten licenties lopen altijd tot 31 augustus.
    Deze licenties worden nooit verlengd, als de licentie is verlopen kunt u nl. gratis een nieuwe studenten licentie aanvragen via:
    https://www.technosoft.nl/aanvraag-studentenlicentie 

    L
  • Start niet meer op – Technosoft rekensoftware

    Start niet meer op – Technosoft rekensoftware

    Onderstaande stappen aanpassen per programma!

    Probeer achtereenvolgens de volgende stappen en kijk telkens of het programma alweer werkt.
    Sluit eerst alle Technosoft rekenprogramma’s die nog open staan.

    Onderstaande regels gelden voor Raamwerken:

    1. Verwijder alle bestanden in de folder
      %localappdata%\Technosoft Structural Analysis\  (neem de folder regel over in je Windows Verkenner)
    2. Verwijder het bestand
      %appdata%\Technosoft Structural Analysis\Raamwerken V6\twrmw.xml
    3. Verwijder het bestand
      %appdata%\Technosoft Structural Analysis\tswin.xml
    4. Start Regedit.exe. Verwijder de sleutel:
      Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Technosoft Structural Analysis\Raamwerken V6

    Voor de overige programma’s wijzigt u in regels 2. de naam Raamwerken V6\twrmw.xml door:

    • Balkroosters V6\twgrd.xml
    • Liggers V6\twdlg.xml
    • Verbindingen V6\twvrb.xml
    • Paalfunderingen V6\twpvw.xml
    • Funderingen op Staal V6\twfnd.xml
    • Damwanden V6\twdam.xml
    • Construct V6\twcon.xml
    • Kolomwapening V6\twkol.xml
    • MN-Kappa V6\twmnk.xml

    Voor de overige programma’s wijzigt u in regels 4. de naam Raamwerken V6 door de andere productnaam (bijvoorbeeld Balkroosters V6)

    S
  • waar vind ik de service voorwaarden?

    waar vind ik de service voorwaarden?

    De servicevoorwaarden kunt u hier lezen

    w
  • Wanneer moet mijn licentie vernieuwd zijn?

    Wanneer moet mijn licentie vernieuwd zijn?

    • Start de Technosoft Installer.
    • Klik het tabblad licenties.
    • U vindt hier de Servernaam, met het IP-adres waarop de licentie te vinden is.
    • Als het IP-adres 127.0.0.1 is staat de licentie op uw eigen pc.
    • Tevens vindt u hier de datum waarop de licentie gaat verlopen. 

    W