Cormel

John Schrijnemakers - CEO: "Als we Technosoft ergens voor inzetten, dan komt het ook werkelijk voor elkaar"
Steven Vints - Product Manager: "Wanneer een bedrijf op zoek is naar een partner die professioneel werkt en kan zorgen voor flexibele capaciteit, als aanvulling op het eigen ontwikkelteam, dan zou ik dat zeker aanbevelen!"

  • Web tools
    #C, ASP.Net, WIF, WCF
  • Mobile ontwikkeling
    Cordova, Ionic, Angular, TypeScript
  • DDD, CQRS, TDD en SOLID principles

Ruim 4 jaar geleden zijn wij bij toeval op een beurs in contact gekomen met Technosoft, dat toen nog In-shore heette. Door dit gesprek zijn wij gaan nadenken over de mogelijkheden van nearshoring. Na een vergelijk met andere aanbieders zijn wij in zee gegaan met Technosoft. De uitdaging, die er destijds lag, had te maken met een "refresh" van onze software, na een reeds lange levenscyclus. De uitdaging lag hem in het neerzetten van de juiste architectuur waarop wij verder wilden bouwen.

Begin van de samenwerking

De aanloopfase hebben we als zeer prettig ervaren. Er zijn diverse gesprekken geweest op meerdere niveaus en op meerdere locaties. De gesprekspartners bij Technosoft kenden heel duidelijk de drempels, waar over het algemeen veel ondernemingen overheen moeten, vooraleer de stap naar outsourcing te maken. Via Proof Of Concept - een kleine, of testversie van waar we uiteindelijk heen wilden - hebben we een eerste duidelijk beeld gekregen. Doorslaggevend was het bezoek aan de ontwikkelafdeling in Chisinau, Moldavië.

Voorafgaand aan deze vliegreis naar een land buiten de EU, hadden wij geen specifieke verwachting. We waren eerder sceptisch of het allemaal zou slagen. Gedurende de opstartactiviteiten van het project in Chisinau, zijn de verwachtingen echter in positieve zin gegroeid. Op een gegeven moment, vooral na het bezoek aan de ontwikkelafdeling, waren we ervan overtuigd dat Technosoft een partner zou kunnen worden in ons project. Het bezoek gaf ons inzicht in een aantal aspecten waar we nog over twijfelden:

  • Hoe is het gesteld met de communicatie? Is er sprake van een taalbarrière en hoe gaat dat op afstand?
  • Wat is het kennisniveau van de mensen en is deze kennis actueel?
  • In hoeverre zijn de mensen bereid en in staat om mee te denken met onze business?

We merkten dat er eigenlijk helemaal geen “cultuurbarrière” aanwezig is. De mensen staan "cultureel" eigenlijk heel dicht bij ons. Het team is open in de communicatie en het is inmiddels duidelijk een verlengstuk van ons eigen ontwikkelteam geworden. De kennis, kunde en ervaring zijn duidelijk van een hoog niveau. De medewerkers hebben een goede opleiding en zijn ontzettend leergierig. Wat ons met name aansprak was het meedenkend vermogen; er wordt niet puur een opdracht blindelings uitgevoerd maar er wordt kritisch meegedacht over functionaliteiten en oplossingsrichtingen.

Een aantal jaren verder

De ontwikkeling is gestart met het neerzetten van een goede architectuur. Doordat gedurende het traject inzichten regelmatig wijzigen, liggen we niet altijd op het schema dat we vooraf hebben bedacht, maar dit ligt zeker niet aan de inzet van Technosoft. Verder hebben we te maken met echte vakmensen. Hierdoor lijkt het soms moeilijker voor (bepaalde) medewerkers om iets pragmatischer met bepaalde keuzes om te gaan. Het is helaas niet altijd mogelijk om issues vanuit een theoretische, artificiële omgeving aan te pakken.

Wij bevelen de dienstverlening van Technosoft beslist aan. Als wij destijds eerder kennis hadden gehad van deze oplossing, hadden we hier ook al eerder voor gekozen. We hebben de afgelopen jaren kunnen profiteren van de flexibiliteit om programmeurs in te schakelen wanneer het nodig is. Uitgaande van een blijvende kwaliteit van dienstverlening zal Technosoft voor langere tijd een verlengstuk blijven van onze ontwikkelafdeling.

Vragen voor Cormel

Zou u Technosoft aan andere bedrijven aanbevelen?

Wanneer een bedrijf op zoek is naar een partner die professioneel werkt en kan zorgen voor flexibele capaciteit, als aanvulling op het eigen ontwikkelteam, dan zou ik dat zeker doen!

Wat vindt u van het kennisniveau?

De kennis, kunde en ervaring zijn duidelijk van een hoog niveau. De medewerkers hebben een goede opleiding en zijn ontzettend leergierig.

Wat is u het meest opgevallen?

Het meedenkend vermogen; er wordt niet puur een opdracht blindelings uitgevoerd maar er wordt kritisch meegedacht over functionaliteiten en oplossingsrichtingen

Bekijk de ontwikkeling van Technosoft

1977 Vandaag
2001
Start verkoop AxisVM
1983
Registratie merk Technosoft
1984
Start ontwikkeling CAD software
2000
Overname activiteiten door Brunel en vestiging in Deventer
2007
Technosoft Duitsland
2009
Technosoft Moldavië
2015
Technosoft Roemenië
1993
Van DOS naar Windows platform
2014
Introductie 3Muri aardbevingssoftware + eerste KOMO certificering
2013
Start Business unit Quality Assurance & testing
2011
Overstap naar Eurocode software
2012
Start van nearshoring onder de naam In-shore
2006
Technosoft door Brunel verkocht door middel van een Management Buy Out
1998
Projectmanagement software