Home FAQ Vragen & antwoorden

FAQ - de vragen en antwoorden

“de meest gestelde vragen over..”

  • Softwareontwikkeling
  • Testen van software
  • Producten van Technosoft
  • Support/helpdesk
  • Algemene vragen over het bedrijf
Support by Technosoft

In het onderstaande overzicht kunt u selecteren welke faq’s u wilt zien. U kunt ook een zoekopdracht opgeven om te zoeken binnen de vragen.

Mocht uw vraag er niet bij staan, stel deze dan in het vragen gedeelte onder aan deze pagina.

Meest gestelde vragen

Resultaten
  • Codemeter verplaatsen naar een nieuwe PC of server

    Codemeter verplaatsen naar een nieuwe PC of server

    Bij deze de instructies:
    Oude PC/Server:  
    http://lc.codemeter.com/84214/depot/index.php
    Kies verplaats. en volg de instructies, kopieer het ticketnummer dat aan het eind getoond wordt,
    je hebt het ticketnummer bij de nieuwe activatie weer nodig.

    Nieuwe PC/ Server:
    Installeer CodeMeter: https://download.technosoft.nl/download/CodeMeterRuntime.exe
    Selecteer alle opties (server en webacces)
    Activeer de licentie: http://lc.codemeter.com/84214/depot/index.php
    met het ticketnummer dat u hebt gekopieerd.
    gebruik hiervoor Chrome, Firefox of Edge Chromium
    (De link niet gebruiken in Internet Explorer of de oude Edge)
    De Installatie zal er standaard voor zorgen dat de applicatie doorgelaten wordt door de
    Windows Firewall, mocht u een andere Firewall hebben of e.e.a. handmatig willen
    aanpassen zet dan de inkomende poort 22350 t/ 22352 TCP+UDP open.

    Cliënt
    De licentie van CodeMeter wordt normaal vanzelf gevonden op een netwerk (broadcast)
    Als dit niet het geval is dan de CodeMeter licentie server op de cliënt configureren
    http://localhost:22352/configuration/server_search_list.html
    de automatic server search mag dan verwijderd worden,
    Voor CodeMeter wordt een ingestelde server opgeslagen in het Windows Register:
    Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WIBU-SYSTEMS\CodeMeter\Server\CurrentVersion\ServerSearchList
    PC: 
    Installeer de programma’s via de Technosoft Installer:
    https://download.technosoft.nl/download/technosoft_installer.msi

    Voor uitgebreide informatie betreffende CodeMeter zie onze website:
    https://www.technosoft.nl/support/codemeter

    C
  • Hoe kan ik gebruik maken van de laatste versies van mijn Technosoft software?

    Hoe kan ik gebruik maken van de laatste versies van mijn Technosoft software?

    Start de Technosoft Installer  

    Als deze nog niet is geïnstalleerd  kunt u die hier downloaden: 

    https://download.technosoft.nl/download/technosoft_installer.msi 

     De Installer gaat er vanuit dat het licentieprogramma CodeMeter is geïnstalleerd (te vinden onder het tabblad “Overige software”) en dat er een geldige licentie kan worden gevonden. 

    • De Installer controleert welke versies er op uw systeem zijn geïnstalleerd.
    • De Installer controleert op de Technosoft website wat de nieuwste versies zijn.
    • De Installer toont deze informatie op het scherm en selecteert de versies al vast voor u.
    • Als u up-to-date bent blijft het scherm leeg; u kunt de Installer afsluiten.
    • Klik u op een datum achter een programma dan krijgt u een PDF te zien met de wijzigingen die in de laatste versie zijn doorgevoerd. 

    Het enige wat u hoeft te doen is op de knop “Selectie installeren” te klikken en de instructies op het scherm volgen. 

    De programma’s zijn ook te downloaden via https://www.technosoft.nl/rekensoftware/programma-links 

    H
  • Hoe zie ik of ik met de laatste uitgave van AxisVM werk?

    Hoe zie ik of ik met de laatste uitgave van AxisVM werk?

    Met welke uitgave van AxisVM u werkt, kunt u zien via “Help” => “Info over”.

    Van AxisVM komt geregeld (om de circa 4 weken) een nieuwe uitgave uit. Deze uitgave kunt u downloaden vanuit het programma zelf via “Help” => “Internet update van AxisVM”. Dit is een handmatig actie die u op elk gewenst moment kunt uitvoeren.

    U kunt het programma ook zelf geregeld laten kijken of er een nieuwe versie beschikbaar is. Ga hiervoor naar het invoerscherm “Instellingen” => “Voorkeursinstellingen” => “Vernieuw”. U kunt in dit invoerscherm opgeven hoe frequent het programma bij het opstarten moet kijken of er een nieuwe uitgave beschikbaar is.

    H
  • Installer werkt niet, rekensoftware wel.

    Installer werkt niet, rekensoftware wel.

    Toets in uw internet browser, bijv Google Crome, het volgende adres in:
    http://localhost:22350

    • Klik onderin op het oranje bolletje met de 2 witte pijltjes.
      • Naast de 127.0.0.1 komt uw licentieserver in beeld (in dit geval 192.168.85.64)
    • Klik die server aan en kies Apply.

    U heeft nu de LicentieServer in beeld.

    • De servernaam is: TSNL-TS2
      Het Ip adres is: 192.168.85.64
    • Servernaam: c:\windows\System32\drivers\etc\hosts
    • Voeg een regel toe:  IP-adres  servernaam , dus in het voorbeeld: 192.168.85.64   TSNL-TS2
      • Sla het bestand op. N.B. U heeft daar Administrator rechten voor nodig.
    • Kunt u het bestand niet in dezelfde map opslaan, kies dan een andere map bijv desktop en
      • Kopieer daarna het bestand hosts van desktop naar c:\windows\System32\drivers\etc\

    → Start de Technosoft Installer.

    I
  • Wanneer moet mijn licentie vernieuwd zijn?

    Wanneer moet mijn licentie vernieuwd zijn?

    • Start de Technosoft Installer.
    • Klik het tabblad licenties.
    • U vindt hier de Servernaam, met het IP-adres waarop de licentie te vinden is.
    • Als het IP-adres 127.0.0.1 is staat de licentie op uw eigen pc.
    • Tevens vindt u hier de datum waarop de licentie gaat verlopen. 

    W

Stel hier je vragen aan Technosoft

Wanneer je je vraag niet kunt vinden, kun je deze stellen via het invullen van dit formulier. Wij zullen je vraag snel beantwoorden.

S