U kunt ook bellen: +31 (0)570 – 68 29 68
Hans Mulder helpt u met het vinden van de juiste oplossing of productspecialist.
De Technosoft support afdeling is bereikbaar op:
maandag t/m vrijdag: 08.30-12.30 en 13.00-17.00
Zeker van een goede ondersteuning en altijd de laatste versies.
Dienstverlening op het gebied van helpdesk, trainingen, consultancy, ondersteuning bij uw werk en maatwerk software.
Dienstverlening op het gebied van helpdesk, trainingen, consultancy, ondersteuning bij uw werk en maatwerk software.
Hans Mulder helpt u met het vinden van de juiste oplossing of productspecialist.
De Technosoft support afdeling is bereikbaar op:
maandag t/m vrijdag: 08.30-12.30 en 13.00-17.00
Bij deze de instructies:
Oude PC/Server:
http://lc.codemeter.com/84214/depot/index.php
Kies verplaats. en volg de instructies, kopieer het ticketnummer dat aan het eind getoond wordt,
je hebt het ticketnummer bij de nieuwe activatie weer nodig.
Nieuwe PC/ Server:
Installeer CodeMeter: https://download.technosoft.nl/download/CodeMeterRuntime.exe,
Selecteer alle opties (server en webacces)
Activeer de licentie: http://lc.codemeter.com/84214/depot/index.php
met het ticketnummer dat u hebt gekopieerd.
gebruik hiervoor Chrome, Firefox of Edge Chromium
(De link niet gebruiken in Internet Explorer of de oude Edge)
De Installatie zal er standaard voor zorgen dat de applicatie doorgelaten wordt door de
Windows Firewall, mocht u een andere Firewall hebben of e.e.a. handmatig willen
aanpassen zet dan de inkomende poort 22350 t/ 22352 TCP+UDP open.
Cliënt
De licentie van CodeMeter wordt normaal vanzelf gevonden op een netwerk (broadcast)
Als dit niet het geval is dan de CodeMeter licentie server op de cliënt configureren
http://localhost:22352/configuration/server_search_list.html
de automatic server search mag dan verwijderd worden,
Voor CodeMeter wordt een ingestelde server opgeslagen in het Windows Register:
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WIBU-SYSTEMS\CodeMeter\Server\CurrentVersion\ServerSearchList
PC:
Installeer de programma’s via de Technosoft Installer:
https://download.technosoft.nl/download/technosoft_installer.msi
Voor uitgebreide informatie betreffende CodeMeter zie onze website:
https://www.technosoft.nl/rekensoftware/support/codemeter
Start AxisVM
Als deze nog niet is geïnstalleerd kunt u die hier downloaden:
https://download.technosoft.nl/download/axisvm16.exe
u beschikt dan uiteraard direct over de laatste versie.
Klik in het pulldown menu menu op Help gevolgd door Internet update van AxisVM
Als er een nieuwere versie beschikbaar is volgt u de instructie op het scherm.
U kunt AxisVM ook automatisch laten controleren of er een nieuwe versie beschikbaar is:
Klik in het pulldownmenu menu op: Instellingen dan Voorkeurinstellingen en dan Vernieuw
De volgende dialoogbox wordt getoond:
Geef de frequentie op hoe vaak er op een nieuwe versie bij het opstarten van AxisVM gecontroleerd moet worden en klik op OK.
U kunt ook op de knop “Internet update van AxisVM” er wordt dan direct op een nieuwe versie gecontroleerd. Volg daarna de instructie op het scherm.
Start de Technosoft Installer
Als deze nog niet is geïnstalleerd kunt u die hier downloaden:
https://download.technosoft.nl/download/technosoft_installer.msi
De Installer gaat er vanuit dat het licentieprogramma CodeMeter is geïnstalleerd (te vinden onder het tabblad “Overige software”) en dat er een geldige licentie kan worden gevonden.
Het enige wat u hoeft te doen is op de knop “Selectie installeren” te klikken en de instructies op het scherm volgen.
De programma’s zijn ook te downloaden via https://www.technosoft.nl/rekensoftware/programma-links
Met welke uitgave van AxisVM u werkt, kunt u zien via “Help” => “Info over”.
Van AxisVM komt geregeld (om de circa 4 weken) een nieuwe uitgave uit. Deze uitgave kunt u downloaden vanuit het programma zelf via “Help” => “Internet update van AxisVM”. Dit is een handmatig actie die u op elk gewenst moment kunt uitvoeren.
U kunt het programma ook zelf geregeld laten kijken of er een nieuwe versie beschikbaar is. Ga hiervoor naar het invoerscherm “Instellingen” => “Voorkeursinstellingen” => “Vernieuw”. U kunt in dit invoerscherm opgeven hoe frequent het programma bij het opstarten moet kijken of er een nieuwe uitgave beschikbaar is.
Toets in uw internet browser, bijv Google Crome, het volgende adres in:
http://localhost:22350
U heeft nu de LicentieServer in beeld.
→ Start de Technosoft Installer.
Probleem:
U krijgt een melding dat er geen (Wibu) licentie kan worden gevonden bij het starten van de rekensoftware, dat deze gaat verlopen of er volgt een melding “Problem with license and/or maintenance”.
Oplossing:
De kans is groot dat uw (bedrijfs-)licentie is/gaat verlopen, deze moet nl. jaarlijks een keer verlengd worden. De licentie kan door uzelf of uw systeembeheerder verlengd worden.
N.B. De datum waarop een licentie verloopt is niet gekoppeld aan de factureringsdatum van het softwareonderhoud.
Zie voor de oplossing onze pagina over de licenties:
https://www.technosoft.nl/rekensoftware/support/licenties
De licentie verlengen moet altijd gebeuren of de pc of server waar de licentie op is geïnstalleerd.
Bij de meeste bedrijven zal dit dus nooit op de pc van de gebruiker die de melding krijgt zijn, geef dit dan door aan uw systeembeheerder.
N.B. de licentie updaten gaat via een link naar onze licentieserver op internet. U kunt de licentie niet verlengen via de “Licentie Update” knop in het zgn. CodeMeter Control Center.
Voor studenten geldt:
Studenten/docenten licenties lopen altijd tot 31 augustus.
Deze licenties worden nooit verlengd, als de licentie is verlopen kunt u nl. gratis een nieuwe studenten licentie aanvragen via:
https://www.technosoft.nl/rekensoftware/aanvraag-studentenlicentie